Je kunt accounts voor leden activeren op verschillende manieren. Je moet echter eerst een mail hebben opgesteld, voordat je ledenaccounts kunt gaan activeren. Hoe je dit mailtje aanmaakt, is te lezen in dit hulpartikel

Accounts aanmaken:

Per individueel lid

Je kan accounts per lid activeren door naar het lidprofiel te gaan.
Als de ledensysteem module aanstaat, krijg je een extra venster te zien:

Als je klikt op de knop Activeer wordt er een mailtje gestuurd met een activatielink, zodat dit lid een wachtwoord kan aanmaken. Er moet echter wel een e-mailadres bekend zijn (een gevuld gegeven met interne naam email) alvorens je een account kan activeren.

In bulk

Je kunt ook voor meerdere leden tegelijk een ledenaccount aanmaken. Dit doe je door onder ‘Systeem’ naar ‘Ledensysteem’ te gaan en vervolgens op ‘Wizard’ te klikken. Hier verschijnen de leden die nog geen ledenaccount hebben. Je kunt deze allemaal selecteren of alleen een aantal leden selecteren. Wel geldt ook hier dat je dus eerst een mailtemplate aangemaakt moet hebben, zoals beschreven in het eerder genoemde hulpartikel