Wanneer je een publiek inschrijfformulier wil maken waarbij toekomstige leden zich kunnen inschrijven, moet er een aantal settings veranderd worden:

  1. De opties:

    • Is deze module publiekelijk inschrijfbaar? 
    • Is er een Publieke weergave van deze module nodig? 
    • E-mail campagnes aanzetten
    • Is update-mails sturen relevant?
    • Etiketten maken is relevant

    Moeten allemaal op ‘ja’ staan. 

  2. Klik bovenaan instellingen op “Gegevens”
  3. Zet alle gegevens waar leden zich op moeten inschrijven op “Inschrijfbaar” en klik rechtsonder op “Alles Opslaan”.

4. Er is bij de Ledenmodule een extra knop bijgekomen, namelijk Inschrijvingen. Als je hier op klikt, zie je het publieke inschrijfformulier waar nieuwe leden zich kunnen aanmelden en ook een mogelijkheid om het formulier in te sluiten op je eigen website.

Dit zie je als bestuur wanneer een lid zich aanmeldt via het formulier.

Mocht je in Instellingen -> Leden hebben aangevinkt dat een bevestigingsmail wordt gestuurd bij het invullen van het inschrijfformulier, en dat er een email wordt gestuurd als iemand is bevestigd, dan kan je bij Leden nieuwe Templates aanmaken.

  • De tag subscription_confirmation_mail wanneer het bestuur het lid heeft bevestigd.
  • subscription_receive wordt gestuurd wanneer ‘Stuur een e-mail naar iemand zodra hij/zij zich inschrijft’ op Ja staat.
  • subscription_accept wordt gestuurd wanneer ‘Stuur bevestigingsmail bij bevestigen van nieuwe inschrijving’ op Ja staat.

 

Het inschrijfformulier op je site zetten

Als je het inschrijfformulier op je site wil zetten, kun je bij Inschrijvingen de iframe zien, die je in de website kunt zetten: