In de formulieren module kun je gemakkelijk enquêtes en allerlei andere formulieren maken en delen met je leden. Dit kan op twee manieren; via het ledensysteem of via een externe link. Lees hieronder hoe je dit doet.

Een formulier aanmaken

Wanneer je klikt op ‘Toevoegen’ kun je een naam en een beschrijving aan je formulier toevoegen. Ook kun je kiezen of je het formulier als een publieke link publiceert, waarbij iedereen het kan invullen, of dat het formulier alleen in het ledensysteem wordt gepubliceerd waardoor alleen je leden kunnen invullen. Ook kun je aangeven of dit formulier meerdere keren invulbaar is en of het formulier anoniem is (met als keuzemogelijkheden ja, nee, en het lid mag kiezen). Ook kun je begin- en einddatums toevoegen in je formulier. De einddatum van het formulier zien je leden ook in het ledensysteem.

Op de volgende pagina kun je vragen maken in verschillende categorieën. Voorbeelden zijn een schaal, een open veld en een keuzemenu.

Onderaan deze pagina staat een aantal extra opties die je kunt aanvinken.

De mailtemplate voor een bevestigingsmail naar het lid kun je veranderen in het hoofdmenu van de formulierenmodule. Gebruik hierbij de volgende tag: forms_receive_confirmation .

Onderaan het formulier staat je uiteindelijke link die je kunt delen, tenzij je hebt aangevinkt dat je het formulier alleen wil delen in het ledensysteem.

Als je het formulier deelt in het ledensysteem, bestaat daar ook een unieke link voor – je vindt deze door in te loggen als lid in het ledensysteem en te klikken op “Formulieren”. Daar staan alle openstaande formulieren ook netjes op een rijtje.

Binnenkort

Binnenkort wordt het mogelijk om formulieren ook op basis van uitnodigingen te maken, dus een formulier die gekoppeld is aan een set van leden. Hierdoor kan je deze leden persoonlijk uitnodigen, en bijhouden wie van de uitgenodigden allemaal het formulier heeft ingevuld.